0

دانش‌آموزان نیازمند و بچه‌های بد سرپرست برای تحصیل به کار داوطلبانه افراد دیگر احتیاج دارندتا مشکل آموزش دانش‌آموزان نیازمند حل شود.

باورتان می‌شود که هنوز کودکانی در این دنیا وجود دارند که فرصت رفتن به مدرسه را ندارند؟ دسترسی به آموزش در سراسر جهان در حال گسترش است اما به طرز تکان دهنده ای، ۲۶۳ میلیون دانش آموز نیازمند در سراسر جهان از تحصیل محروم هستند.

بحران کرونا تبعات زیادی داشته و یکی از آن‌ها محرومیت بسیاری از کودکان از آموزش و تحصیل بوده است این آمار برای دختران بیشتر از پسران و در آفریقا بیشتر از سایر کشورها است.

چگونه می‌توان به دانش‌آموزان نیازمند برای ادامه تحصیل کمک کرد؟ امروز در مجله آگاپه به همین پرسش پاسخ می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کمک تحصیلی شامل موارد گوناگونی مثل حمایت نقدی، آموزش، ساخت مدرسه و … می‌شود. در این مطلب بر آموزش داوطلبانه به کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

فرد داوطلب برای آموزش به دانش‌آموزان نیازمند به چند ویژگی نیاز دارد که عبارتند از:

اشتیاق برای آموزش، مهارت کار با کودکان و نوجوانان، دلسوز و مهربان بودن، لذت بردن از کمک به دیگران، داشتن دغدغه‌های اجتماعی، مهارت‌های آموزشی، توانایی رهبری یک تیم، مهارت‌های ارتباطی و انعطاف پذیری اگر بیشتر این ویژگی‌ها را دارید و در یک حوزه خاص از اطلاعات خوب و کافی برخوردار هستید می‌توانید برای کمک به آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کمک کنید.

کدام موسسات در ایران و جهان از این کمک‌های داوطلبانه استقبال می‌کنند؟

موسسه های Save the Children، Children International، Education International، UNESCO، UNICEF در حال حاضر در این حوزه فعال هستند.

این سازمان‌ها فعالیت‌های بین المللی در حمایت از کودکان دارند و یکی از کارهای اصلی آن‌ها کمک به آموزش دانش‌آموزان نیازمند در سراسر دنیا است. این موسسات همگی از فعالیت‌های مختلف داوطلبانه در حوزه کمک به تحصیل دانش‌آموزان استقبال می‌کنند.

در ایران نیز موسسات زیادی در حال فعالیت برای کمک به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل هستند در ادامه چند سازمان که علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی به فعالیت‌های داوطلبانه در این حوزه نیز اهمیت می‌دهند معرفی می‌شوند.

موسسات دارالکرام، کودکان فرشته‌اند و بنیاد همدلان کودک و نوجوان از جمله این سازمان‌ها هستند. بسیاری از این دانش‌آموزان جز بچه‌های بدسرپرست هستند که به دلایل مختلف به جای تحصیل وارد بازار کار شده‌اند.

داوطلبان مشهور در زمینه کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند

بسیاری از افراد مشهور در حوزه‌های مختلف علاوه بر فعالیت حرفه‌ای خود به کارهای خیرخواهانه نیز توجه زیادی نشان می‌دهند در ادامه به معرفی برخی از این افراد می‌پردازیم.

جاستین بیبر

جاستین بیبر خواننده موسیقی پاپ، به صورت داوطلبانه به کودکان بیمار کمک می‌کند. همچنین برای ساخت مدرسه به گواتمالا رفته است.

نیکی میناژ برای دانش‌آموزان نیازمند بودجه تأمین کرده است

آیا می دانید نیکی میناژ یکی دیگر از خوانندگان پاپ؛ برای کارهای خیرخواهانه خود یک دهکده کوچک در هند را انتخاب کرده است؟ وی بودجه‌ای را برای تامین آب تمیز روستا، آموزش رایگان و یک مرکز رایانه اهدا نموده است.

او همچنین یک موسسه خیریه با هدف کمک به دانشجویان برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه تاسیس کرده است.

متیو مک کانهی

آقای مک کانهی برای کمک به آموزش کودکان در زمینه بهبود مهارت‌های زندگی، تناسب اندام و معنویت، بنیاد Just Keep Livin را تأسیس کرد.

کار داوطلبانه متیو مک‌کانهی برای تحصیل دانش‌آموزان نیازمند
متیو مک کانهی؛ موسس بنیاد Just Keep Livin

او همچنین به صورت داوطلبانه با سایر موسسات غیرانتفاعی از جمله بیمارستان تحقیقات کودکان سنت جود، صندوق دفاع از کودکان و لیگ نجات حیوانات می سی سی پی همکاری می‌کند.

میرزا جبار عسگرزاده

میرزا جبار عسگرزاده در ۱۹ اردیبهشت ۱۲۶۴ در شهر ایروان پایتخت کنونی جمهوری ارمنستان به دنیا آمد و جدش از مردم تبریز یا ارومیه بود.

او مدرسه ناشنوایان را در سال ۱۳۰۳ با وجود مخالفت‌های زیاد از جمله رئیس فرهنگ وقت دکتر محسنی در تبریز دایر کرد. این کلاس جنب باغچه اطفال باغچه‌بان در کوچه انجمن در ساختمان معروف به عمارت انجمن تأسیس شد.

او از سال ۱۳۰۷ خورشیدی علی‌رغم دشواری‌های وسیع این کار، چاپ کتاب‌های ویژه کودکان را با نقاشی‌هایی که خود می‌کشید آغاز کرد. یکی از کتاب‌های وی با عنوان «بابا برفی» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده و شورای جهانی کتاب کودک آن را به عنوان بهترین کتاب کودک انتخاب کرد.

محمدحسین لطیفی؛ موسسه خیریه روز سوم

بعد از ساخت فیلم سینمایی روز سوم، تهیه کنندگان این فیلم یعنی علیرضا جلالی و حمید آخوندی به همراه کارگردان آن، محمدحسین لطیفی تصمیم گرفتند بخشی از عواید فیلم رابه راه اندازی یک موسسه خیریه اختصاص دهند.

این موسسه درسال ۸۸ از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت گرفت و کارش را شروع کرد. آن ‌طور که یکی از مدیران این موسسه می‌گوید، هدف این موسسه کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بی سرپرست و بد سرپرست تا مقطع کارشناسی است.

محمد رضا حافظی و کمک به دانش‌آموزان نیازمند

مرحوم محمد رضا حافظی یکی از بزرگ ترین خیرین مدرسه ساز ایران است. حافظی بنیان گذار جامعه خیرین مدرسه ساز است. او در ساخت بیش از ۶۰ درصد مدرسه در سراسر کشور نقش ویژه و عمده ای داشته است.

بیش از ۱۰ مدرسه در ایران با هزینه شخصی و مدیریت شخصی او ساخته شده است. از او به عنوان پدر مدرسه سازی ایران یاد می شود. از سایر اقدامات این مرد بزرگ می توان به تشویق به مدرسه سازی و فعالیت های مثبت در راستای جذب خیرین مدرسه ساز اشاره کرد.

جدیدترین خبرهای اکوسیستم نیکوکاری را در مجله آگاپه دنبال کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

ابزارهای رایگان تحول دیجیتال برای خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در سال ۱۴۰۰

مقاله قبلی

چرا اجرای مسئولیت اجتماعی برای شرکت‌ها سودمند است؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر در داوطلبان