پرونده ویژهویروس کرونا

ممکن است از هر ۱۰ موسسه خیریه، یکی از آنها تعطیل شود

0
چرا بعضی از موسسه‌های خیریه تعطیل می‌شوند

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا موسسه‌های خیریه که استراتژی‌شان را تغییر نمی‌دهند با خطر تعطیلی روبه‌رو شوند.

به طور متوسط از هر ۱۰ موسسه خیریه، ۱ مورد از آنها با خطر تعطیلی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است.

شرایط بحرانی شده اقتصاد در کشورهای مختلف و کاهش سطح درآمد مردم باعث شده تا خیلی از موسسه‌های خیریه نتوانند به ادامه مسیرشان امیدوار باشند.

نتایج پژوهشی که توسط دانشگاه ناتینگهام ترنت انجام شده نشان می‌دهد دست‌کم چهل درصد از موسسه‌های خیریه با خطر تعطیلی ناشی از بیماری کووید-۱۹ روبه‌رو هستند.

در این پژوهش از داده‌های مرتبط با موسسه‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شده است.

مثلا در بخش دیگری از این گزاش آمده است که ۵۶ درصد از موسسه های خیریه انتظار دارند ظرف ماه‌های آینده با حجم زیادی از مددجویان روبه‌رو شوند.

در واقع همه افرادی که به علت شیوع کرونا، کارشان را از دست داده‌اند و همه آنهایی که اسیر چهاردیواری قرنطینه هستند به مددجویان موسسه‌ها تبدیل می‌شوند.

یکی دیگر از مسائلی که در دوران کرونا نگرانی موسسه‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد را نسبت به تعطیلی افزایش داده افزایش هزینه‌ها است.
در این گزارش پژوهشی نیز به این نکته اشاره شده است. ۶۰ درصد از مدیران موسسه‌ها بیان کرده‌اند که مقابله با ویروس کرونا، هزینه‌های جاری آنها را افزایش داده است.

آزمون موسسه‌های خیریه در دوران کرونا!

اگرچه بعضی از موسسه‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد با خطر تعطیلی روبه‌رو شده‌اند اما گروهی از آنها با تغییر استراتژی، کووید-۱۹ را به چالش کشیده‌اند.

حرکت از سمت فرایند‌های سنتی مخصوصا در زمینه ایده های جذب خیرین، توجه این خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را به پتانسیل فضای دیجیتال جلب کرده است.

در حال حاضر خیلی از مدیران خیریه‌ها از امکانات شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، کلاب هاوس و … در جهت جذب حمایت استفاده می‌کنند.

همین تحول دیجیتال میزان خلاقیت اجرای فرایندها در بعضی از موسسه‌ها را بالا برده است.

این خلاقیت‌ها در برگزاری کمپین‌های جمع‌آوری پول از خیرین به صورت آنلاین و استفاده از رمز ارزها برای تأمین نیازهای مددجویان قابل مشاهده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۴]

سازمان مردم نهاد چیست؟ مردم پاسخ می‌‌دهند

مقاله قبلی

دامنه فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد (سمن) از بشر دوستی تا توسعه پایدار

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر در پرونده ویژه