آبادی سیستان و بلوچستانکمپین های بشردوستانه 💚

با همت خیرین ثروتمند سقف درمانگاه حاجی آباد احداث می‌شود

0
با همت خیرین ثروتمند سقف درمانگاه حاجی آباد احداث می‌شود

به همت خیرین ثروتمند سقف درمانگاه حاجی آباد در مرحله احداث قرار گرفت. این گام بزرگ دیگری در کمپین برای آبادی سیستان و بلوچستان است.

به گزارش روابط عمومی آگاپه، روز یکشنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰ در بازدید از پروژه درمانی حاجی آباد سیستان و بلوچستان مشخص شد اقدامات موثری صورت گرفته است.

اما تکمیل و بهره برداری از این پروژه همچنان نیازمند همکاری و مساعدت مسوولان و خیرین ثروتمند است.

به نقل از دکتر «احسان متقی» مدیر عامل آگاپه؛ «سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که به سبب محرومیت‌های تاریخی به جای مانده از دوران گذشته نام محروم‌ترین استان را به خود اختصاص داده است.»

با وجود کمک‌های خیرین ثروتمند و اقدامات دولت صورت گرفته در چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در چندسال گذشته هنوز وضعیت شاخص‌های مربوط به تجهیزات اصلی و زیرساختی حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه و تلاش بیشتر است.

وی با بیان اینکه یکی از کمبود‌هایی که مردم سیستان و بلوچستان از آن رنج می‌برند ضعیف بودن خدمات درمانی و حضور نداشتن پزشکان متخصص در این استان است. اما این حق مردم است که از خدمات بهداشتی درمانی مطلوبی برخوردار باشند.

تاکنون هیچ مرکز درمانی در آخرین نقطه از روستای حاجی آباد سیستان و بلوچستان وجود نداشته است و این پروژه درمانی به بخش‌های مجزا از قبیل داروخانه، سرویس بهداشتی، ، لابی، اتاق پزشک، اتاق پذیرش، اتاق تزریقات و پانسمان، اتاق سلامت مادر، اتاق زایمان اضطراری، آبدارخانه، بایگانی، دندانپزشکی، سرویس بهداشتی مخصوص کارکنان، اتاق اداری و آزمایشگاه نیز مجهز شده است.

در خصوص پیشرفت این پروژه گفتنی است؛ مرحله دیوارچینی پایان یافته و عملیات اجرایی سقف درمانگاه شروع شده است.

تیرچه‌های سقف خریداری و کارگذاشته شده، شناژ بندی سقف بسته شده و در حال حاضر سقف ساختمان درمانگاه حاجی آباد در مرحله قالب بندی و جک گذاری است.

همچنین فوم‌های مربوط به سقف خریداری و تا ۷ روز آینده سقف آماده آرماتور بندی و طی ۱۵ روز آینده بتن سقف ریخته می‌شود.

موسسه مردم نهاد آگاپه که با هدف تسهیل‌، ترویج و هوشمندسازی نیکوکاری در کشور طراحی شده در تلاش است تا بخشی از منابع مورد نیاز را با کمک و حمایت‌های مادی و معنوی خیرین ثروتمند فراهم کند.

امید است تا پایان شهریورماه پروژه درمانی به بهره برداری برسد و برای قشر محروم که نیازمند بهداشت و درمان هستند قابل استفاده باشد.

از موسسه‌های نیکوکاری حمایت کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

درخواست خیریه‌ها از نخست‌وزیر انگلیس چیست؟

مقاله قبلی

جریمه نقدی ستاره باشگاه فوتبال اینترمیلان به موسسه خیریه اهدا می‌شود

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.