آبادی سیستان و بلوچستانکمپین های بشردوستانه 💚

درمانگاه پزشکی جدید زاهدان در کمپین برای آبادی سیستان و بلوچستان

0
درمانگاه پزشکی زاهدان
درمانگاه پزشکی جدید زاهدان در کمپین برای آبادی سیستان و بلوچستان

درمانگاه پزشکی زاهدان
اجرای عدالت و کاهش نابرابری در توزیع جغرافیایی پزشک و اتخاذ سیاستهای مناسب از اهداف کلان مدیریت درمانگاه‌های پزشکی زاهدان است.

یکی از مشکلاتی که مردم این استان در چند دهه اخیر از آن رنج می‌برند نبود امکانات درمانی و پزشکی است، موضوعی که موجب شده تا این استان در این زمینه‌ از محروم‌ترین استان‌های کشور به شمار برود.

ضعف در ارائه خدمات درمانی و عدم وجود درمانگاه‌های پزشکی با پزشکان متخصص از جمله این مشکلات است.

اما در سال‌های اخیر تلاش برای فقر‌زدایی در مناطق محروم مخصوصاً سیستان و بلوچستان موجب شده تا اقداماتی در زمینه رفع مشکلات درمانی این منطقه انجام گیرد.

حالا خبر‌ها حکایت از آن دارد که زیرساخت‌های درمانی در برخی از روستاهای دورافتاده موضوعی است که می‌تواند نوید بخش آینده‌ای خوب در زمینه خدمات پزشکی در این استان باشد.

با این حال درسال‌های اخیر گروه های مختلف دولتی و مردم نهاد بصورت داوطلبانه به ارائه خدمات پزشکی که در بیشتر مواقع بصورت صحرایی، بخشی از مشکلات درمانگاه‌های پزشکی زاهدان را حل کرده است.

در همین راستا پلتفرم آگاپه احداث یک درمانگاه پزشکی در آخرین نقطه جنوب شرقی زاهدان روستای دائی آباد که مشرف به چهار روستای حاجی آباد، همت آباد، خلیل آباد و دائی آباداست، کلید زده است.

این درمانگاه بالغ بر۲۵۰۰ خانوار را خدمات رسانی می کند. این منطقه از محروم ترین و فقیرترین مناطق سیستان و بلوچستان است.

این درمانگاه پزشکی واقع در شهر زاهدان، استان سیستان و بلوچستان طبق نقشه ای که تهیه شده شامل:
داروخانه، سرویس بهداشتی عمومی، سرویس بهداشتی مخصوص معلولین، لابی،  اتاق پزشک، اتاق پذیرش، محل طی شور، اتاق تزریقات و پانسمان، اتاق سلامت مادر، اتاق زایمان اضطراری، آبدارخانه، بایگانی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، سرویس بهداشتی پرسنل، انبار، اتاق اداری است.

تامین و حمایت مالی از این مرکز خدمات درمانی، توسط موسسه مردم نهاد و مستقل آگاپه و ساخت درمانگاه  به نمایندگی توسط موسسه خیریه «جوانه‌های همت و تلاش توانا» در روستای حاجی آباد زاهدان در در دست انجام است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

شهرداری تهران برای انجام مسئولیت اجتماعی از پلتفرم آگاپه استفاده می‌کند

مقاله قبلی

آگاپه؛ استارتاپ هوشمند اجتماعی ۲ ساله شد

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.