آبادی سیستان و بلوچستانکمپین های بشردوستانه 💚

تکمیل پروژه لوله‌کشی در درمانگاه خیریه حاجی آباد زاهدان

0

به زودی یک درمانگاه خیریه در حاجی آباد زاهدان با همت گروه خیرین حاجی آباد زاهدان و حمایت آگاپه به عنوان یکی از حامیان ساخته می‌شود.

حاجی آباد ، منطقه‌ای از توابع بخش مرکزی شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان است. در جغرافیایی که کودکان به جای جبر ریاضی، جبر محرومیت را تمرین می‌کنند، مشکلات هر روز بیشتر می‌شود.

یکی از سختی‌های زندگی در منطقه حاجی آباد ، علاوه بر مشکلات دیگر، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی است.

پس از بررسی‌های میدانی و بررسی آمارها مشخص شد طیف وسیعی از مردم محروم این منطقه کم برخوردار به بیمارستان و حتی درمانگاه دسترسی ندارند. از همین رو ممکن است کوچکترین بیماری‌ها آنها را از پا دربیاورد.

بحران اخیر ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان بیانگیر همین نکته است. بیماران مبتلا به کرونا بدون دسترسی به درمانگاه های خیریه نمی‌توانند تجهیزات اکسیژن رسانی داشته باشند و هنوز هم کم و بیش از کمبود اکسیژن رنج می‌برند.

علاوه بر این کمبود داروهای مورد نیاز، هزینه‌های بالای درمان، تغذیه نامناسب، زیرساخت‌های ضعیف و مدیریت ناکارآمد باعث شده تا عدم دسترسی به خدمات بهداشت و درمان بیش از پیش در حاجی آباد مشخص شود.

مدیران آگاپه در راستای اهداف بشر دوستانه به عنوان یکی از حامیان این پروژه فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند. در همین راستا گروه خیرین حاجی آباد زاهدان نیز طراحی، برنامه‌ریزی و هدایت مراحل ساخت و تجهیز درمانگاه خیریه حاجی آباد زاهدان را به عهده گرفته است.

کلنگ‌زنی و طراحی نقشه اولیه بنای درمانگاه خیریه حاجی آباد زاهدان در بهمن ماه سال گذشته انجام شد. بر اساس این طرح بخش‌هایی مثل داروخانه ، اتاق پزشک ، اتاق پذیرش ، اتاق سلامت مادر ، بخش زایمان اضطراری ، دندانپزشکی ، آزمایشگاه و سایر قسمت‌های ضروری در این درمانگاه لحاظ شده‌اند.

با شروع سال جدید سقف درمانگاه حاجی آباد احداث شد و این گام بزرگ دیگری برای پروژه آبادی سیستان و بلوچستان بود. از دیگر اقداماتی که در همین مرحله انجام گرفت تهیه فوم‌های مربوط به سقف و آرماتوربندی و بتن ریزی سقف درمانگاه بود.

چندی پیش نیز اعضای گروه خیرین حاجی آباد زاهدان اطلاع دادند، پیشرفت‌های جدیدی در ساخت این درمانگاه خیریه حاصل شده است که می‌تواند امیدهای دسترسی به خدمات درمانی برای مردم حاجی آباد را افزایش دهد.

در چند هفته گذشته فرایندهای لوله کشی درمانگاه به صورت کامل اجرا و تکمیل شده است. به این ترتیب فاضلاب درمانگاه از مسیر آب شرب جدا می‌شود.

گزارش پیشرفت احداث درمانگاه خیریه حاجی آباد زاهدان

این در حالی است که فاضلاب یکی از معضلات اصلی منطقه محروم حاجی آباد است و بارها مشاهده شده که جریان فاضلاب از کوچه‌هایی عبور می‌کند که بچه‌ها یا بزرگسالان در آنجا بازی و زندگی می‌کنند.

گفتنی است این درمانگاه خیریه بعد از بهره‌برداری ، آماده خدمت رسانی به ۲۵۰۰ خانواری است که در حاجی آباد با انواع محرومیت‌ها زندگی می‌کنند.

در سراسر مراحل ساخت درمانگاه که هنوز فاصله زیادی تا بهره‌برداری دارد، از حمایت خیرین ثروتمند و افراد نیکوکار استفاده شده است.

برای ادامه مسیر ساخت درمانگاه خیریه حاجی آباد زاهدان نیز به حمایت شما نیاز داریم تا امکانات بهداشتی و درمانی را در سریع‌ترین زمان در اختیار مردم این منطقه قرار دهیم.

آگاپه با اعتبارسنجی موسسه‌های خیریه و افزایش شفافیت در کمک‌های مالی، تلاش می‌کند تا از طریق کمک به گروه خیرین حاجی آباد زاهدان در پروژه آبادی سیستان و بلوچستان و سایر کمپین های مشابه امید به زندگی را در میان نیازمندان و محرومین افزایش دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۴.۵]

چگونه برای موسسه خیریه محتوای جذاب بسازیم + ابزارهای لازم

مقاله قبلی

خدمات درمانی رایگان برای همه نیازمندان ، آغاز شد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ورود / ثبت نام
طراحی سایت