ازدواج آگاپتیککمپین های بشردوستانه 💚

در راستای کمپین ازدواج آگاپتیک بازدید مدیران آگاپه از مرکز توانمند سازی نور

0
مددجویان در مرکز توانمندسازی نور
در راستای اجرای کمپین ازدواج آگاپتیک
همکاری مرکز توانمندسازی نور(متن) زیرمجموعه موسسه نورالزهرا با آگاپه در راستای توانمندسازی و اشتغال زایی برای اقشار آسیب دیده

حضور آگاپه در مرکز توانمندسازی نور

ازدواج سالم و موفق، نقش بنیادین در تشکیل خانواده سالم و جامعه امن ایفا می کند. ازدواج یک مقوله پیچیده و چند بعدی است که پرورش مهارت‌های گوناگون در افراد در موفقیت آن تاثیرگذار است. ازدواج پایدار و موفق، برآمدهای مثبت فراوانی بر سلامت روحی، روانی و جسمی خانواده دارد. یکی از پیش نیازهای یک ازدواج موفق اشتغال است. در این باره جهت تقویت کمپین ازدواج آگاپتیک و ایجاد اشتغال برای زوج های جوان که بعضا با بیکاری مواجه هستند، تیم آگاپه نسبت به بازدید از مرکز توانمندسازی نور اقدام نمود.

چرمی از مدیران نورالزهرا، حوزه های فعالیت توانمندسازی را در دو واحد ستادی (واحد پذیرش و نظارت و ارزیابی) و شش واحد اجرایی (تولید، کاریابی، مهارت افزایی، اشتغال، مشاوره و درمان) معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد، فعالیت آموزشی و توانمندسازی این مرکز صرفا به مددجوهای نورالزهرا محدود نمی شود. در نظر داریم مجموعه آموزشی خود را به صورت عام المنفعه و بدون نگاه اقتصادی در اختیار عموم و سایر خیریه ها در تهران بزرگ قرار دهیم. جامعه هدف ما علاوه برخانواده های تحت پوشش موسسه، افراد نیازمندی هستند که از طرف سایر خیریه ها و موسسه های مردم نهاد معرفی می گردند.

مهندس نواب، مدیرعامل نورالزهرا بیان داشت: پروسه توانمندسازی کمی پیچیده و دشوار است چرا که برخی انسان‎ها با توجه به مشکلات و چالش‎های زندگی خود، شرایط نرمالی برای توانمند شدن را ندارند. آن‎ها خود را افرادی بی ثمر می‎دانند که این خود نشان از نداشتن اعتماد به نفس این عزیزان است.

 

از این رو برآن شدیم مرکز توانمندسازی نور (متن) را زیر نظر مؤسسه خیریه نورالزهرا (س) تأسیس نماییم. این مرکز در دو حوزه فعال خواهد بود:

۱- درمان آسیب های روحی و روانی

۲- بهبود وضعیت اشتغال و برگزاری کارگاه‎های آموزشی

در کنار نیازهای مادی برای خانواده های نیازمند، مباحث روحی-روانی و ارتباطات موثر با جامعه بسیار حائز اهمیت است و عدم توجه به این موضوعات می تواند در اعتماد به نفس افراد، اثر سوء داشته باشد. بدین ترتیب گنجاندن مباحث آموزشی در حوزه روان و کنترل رفتارها در برنامه خانواده ها امری ضروری است.

هرچند که باید برای خانواده ها حداقل نیازها برآورده شود تا پذیرش این آموزشها میسر شود و به اصطلاح افراد آموزش پذیر شوند. همچنین بهبود مسائل اقتصادی و اشتغال تاثیر مثبت بر روان و اعتماد به نفس خانواده ها خواهد داشت و چه بسا اگر در حوزه اقتصادی و اشتغال ضعیف باشیم، عملا سیکل آموزش روان و رفتار ناقص می ماند.

برای ایده بزرگ توانمند سازی و نجات انسانها از فقر و افسردگی و فساد ،مهم مدیریت مصمم کار و نوآوری برای عبور از بن بست هاست و بکارگیری این ابزارها، تابع توانمندی مالی و شرایط خیریه است.

اگر ایده خودگردانی واحدهای مورد نیاز برای تحقق توانمندسازی محقق شود
این الگو قابل گسترش در کشور و حتی نشر در سطح جهان خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۱]

نشست همکاری آگاپه در دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان

مقاله قبلی

معرفی موسسه خیریه جوانه‌های همت و تلاش توانا(جهت)

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.