اخباراخبار آگاپه

سند خود ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست اجرا می‌شود

0
سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست ارزیابی می‌شوند

اجرای سند خود ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست به توانمندی و پویایی بیشتر این موسسه‌ها منجر می‌شود.

به گزارش آگاپه به نقل از ایلنا، سند خود ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست به زودی اجرا شده و نتایج آن در اختیار سمن‌ها قرار می‌گیرد.

ژیلا مهدی آقایی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره اعلام کرد: « این سند خود ارزیابی راهنمایی برای بنیانگذاران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست است.»

مدیران و مسئولان این سازمان‌ها می‌توانند با تکیه بر این سند، ضمن توانمندسازی سازمان، به استانداردسازی فعالیت‌ها نیز اهمیت بدهند.

وی در ادامه بیان کرده است طرح اجرای سند سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست از اسفند سال گذشته با همیاری سازمان حفاظت از محیط زیست و شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد در بخش محیط زیست شروع شده است.

گستره تدوین این سند شامل ۳۱ استان ایران می‌شود و زمانی که اجرا می‌شود به مثابه معیاری برای ارزیابی عملکرد سمن‌های فعال در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به همین منظور چهار دبیرخانه در اداره‌های کل محیط زیست استان‌های کرمان، بوشهر، قزوین و مشهد مأمور پیگیری اجرای این سند شده‌اند.

بنا بر گفته‌های ژیلا مهدی آقایی، در هر استان ۱۴ کارگاه برای معرفی پروژه‌ها و کارگاه‌های توان افزایی برای خود ارزیابی به همراه نماینده سمن‌های استانی برگزار خواهد شد.

دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با هدف استفاده از توان سازمان‌های مردم‌نهاد و به کارگیری خرد جمعی در اداره امور محیط زیستی تشکیل شده است.

این مرکز خدمات مختلفی را ارائه می‌کند که یکی از آنها امکان جستجو در فهرست سازمان‌های مردم نهاد این حوزه است.

این نهاد همچنین تلاش می‌کند تا بخشی از وظیفه پیچیده حفاظت از میراث سبز بشری را به عهده سمن‌های فعال بگذارد.

کار داوطلبانه در سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست شامل مواردی همچون آگاهی‌رسانی، آموزش، برگزاری کمپین‌های ترویجی، بیابان زدایی و پاکیزه‌سازی محیط‌های طبیعی از انواع زباله‌هاست.

ایلنا
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

رشد فرصت‌های کار داوطلبانه در سمن‌ها و موسسات خیریه

مقاله قبلی

تولید ثروت برای نیازمندان و مددجویان در بازارچه آگاپه

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر در اخبار