اخبار

شاخص امید به زندگی چند سال است؟

0

به گزارش آگاپه و به نقل از تجارت نیوز کارشناس اداره‌ سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: براساس آخرین سرشماری انجام شده شاخص امید به زندگی در مردان سالمند ۶۰ تا ۶۴ سال در حدود ۲۱.۴ و در زنان ۶۰ تا ۶۴ سال ۲۳.۴ سال است.

کارشناس اداره‌ سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: براساس آخرین سرشماری انجام شده شاخص امید به زندگی در مردان سالمند ۶۰ تا ۶۴ سال در حدود ۲۱.۴ و در زنان ۶۰ تا ۶۴ سال ۲۳.۴ سال است.

کشور ما با شیب قابل توجهی در حال سالمند شدن است. نسبت جمعیت سالمند براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ ۹.۲۸ درصد بوده است. پیش‌بینی می‌شود این مقدار در سال ۱۴۲۰، ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

منیژه مقدم گفت: ایران همچون سایر کشور‌های جهان در چند دهه اخیر تحولات جمعیتی بی سابقه‌ای را تجربه کرده است.
این تغییرات شامل کاهش مرگ‌ومیر به‌خصوص در اطفال و نوزادان و کاهش باروری می‌شود.

در قرن اخیر شاخص امید به زندگی در بدو تولد افزایش یافته است. همچنین در سن کمتر از ۵۳ سال به بیش از ۷۰ سال افزایش داشته است.

براساس پیش‌بینی سازمان ملل این روند صعودی ادامه خواهد یافت. افزایش امید به زندگی در اثر کاهش مرگ‌ومیر منجر به افزایش حجم جمعیت سالخورده می‌شود.
او گفت: اداره‌ سلامت سالمندان وزارت بهداشت متولی سلامت سالمندان جامعه است.

سیاستگذاری در حوزه‌ی حفظ و ارتقاء سلامت سالمندان و ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی زیرمجموعه در تمامی ابعاد مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و در همه سطوح پیشگیری صورت می‌گیرد.

منبع: https://tejaratnews.com/%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

رنجی دائم به نام کودک همسری

مقاله قبلی

با سرچ در اینترنت درخت بکارید.

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر در اخبار