اخباراخبار جهان

رتبه پایین ایران در رده‌بندی شادترین کشورهای دنیا

0

ایران در میان ناشادترین کشورهای دنیا

شبکه راه‌کارهای توسعه پایدار، نهاد زیر مجموعه سازمان ملل متحد هرسال گزارشی باعنوان خوشبخت‌ترین مردمان جهان منتشر می‌کند، لیستی که در آن اسامی کشورها با بیشترین میزان رضایت از زندگی رتبه‌بندی می‌شوند.

بر طبق این گزارش‌ها ایران در میان کشورهایی که پایین‌ترین رتبه را دارند، قرار دارد و نشان می‌دهد که ایران جزو کشورهای ناشاد است.

به گزارش آگاپه و به نقل از خبرآنلاین، جامعه ایران شاد نیست یا حداقل رنگ و بوی شادی در جامعه ایرانی کمرنگ شده است. شاید بشود این مسئله را در شواهد میدانی هم دید، جایی‌که در شهر خبری از نشاط جمعی میان آدم‌ها نیست و حتی برعکس نشانه‌های غمبار بیشتر دیده می‌شود.

مطالعه‌های جهانی هم این وضعیت را تایید می‌کنند، گزارش‌های اخیر سازمان ملل نشان می‌دهد رتبه ایران در جمع خوشبخت‌ترین مردمان جهان جایگاه خوبی ندارد.

جامعه ایران شاد نیست یا حداقل رنگ و بوی شادی در جامعه ایرانی کمرنگ شده است.

شبکه راه‌کارهای توسعه پایدار، نهاد زیر مجموعه سازمان ملل متحد هرسال گزارشی باعنوان خوشبخت‌ترین مردمان جهان منتشر می‌کند. لیستی که در آن اسامی کشورها با بیشترین میزان رضایت از زندگی رتبه‌بندی می‌شوند.

این گزارش از سال ۲۰۱۲ تاکنون به صورت منظم هر سال منتشر شده است، نتایج آخرین گزارش این موسسه در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد کشور فنلاند در جایگاه نخست قرار دارد، همچنین کشورهای دانمارک، ایسلند، سوئیس و هلند، در صدر رده بندی گزارش رضایت جهانی قرار دارند.

در این رتبه‌بندی لبنان و افغانستان دو جایگاه پایانی را به خود اختصاص داده‌اند، اما ایران پس از کشور مالی و بالاتر از اوگاندا و لیبریا در رده ۱۱۶ قرار دارد، رتبه‌ای که با جایگاه ایران در سال قبل‌تر چندان فرقی نکرده است.

 

ایران در این لیست پایین‌تر از مالی، نیجریه و موزامبیک و بالاتر از اوگاندا، لیبریا و کنیا قرار گرفت. در این گزارش فنلاند در صدر و افغانستان در قعر جدول قرار دارند. همچنین گزارش دو سال قبل این موسسه (۲۰۲۰) نشان می‌دهد ایران از حیث خوشبت‌ترین کشورهای جهان در رتبه ۱۱۷ قرار گرفته بود.

به گزارش یورونیوز بررسی‌های موسسه توسعه پایدار در سال ۲۰۲۱ درباره خوشبخت‌ترین کشورهای جهان رتبه ۱۱۸ را برای ایران درنظر گرفته است، ایران در این لیست پایین‌تر از مالی، نیجریه و موزامبیک و بالاتر از اوگاندا، لیبریا و کنیا قرار گرفت. در این گزارش فنلاند در صدر و افغانستان در قعر جدول قرار دارند. همچنین گزارش دو سال قبل این موسسه (۲۰۲۰) نشان می‌دهد ایران از حیث خوشبت‌ترین کشورهای جهان در رتبه ۱۱۷ قرار گرفته بود.

گفتنی‌ست برای تهیه این گزارش پارامترهای متفاوتی وجود دارد و در آن نتایج نظرسنجی‌های موسسه گالوپ از شهروندان درباره میزان شادی و خوشبختی آنها با نرخ تولید ناخالص داخلی و نیز ارزیابی سطح همبستگی، ‌آزادی‌های فردی و میزان فساد حاکم بر کشورها مقایسه می‌شود تا در جمع‌بندی و معدل گیری نهایی به یک امتیاز کلی منتهی شود. به گزارش یورونیوز سخاوت، صداقت، اعتماد بین افراد و دولت و همچنین میزان نابرابری‌های اجتماعی از دیگر فاکتورهای این بررسی هستند.

 

منبع: http://khabaronline.ir/news/1627777

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

کاهش امید اجتماعی و افزایش گسست اجتماعی و خودکشی در ایران

مقاله قبلی

مهمترین معیارهای اعتماد و اطمینان در انتخاب خیریه

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر در اخبار