اخباراخبار آگاپهحامیانراهنمای داوطلبانراهنمای نیکوکارانفطریه آنلاین، راهکاری فراتر از کارت به کارتکمپین های بشردوستانه 💚

پلتفرم آگاپه، مرجعی برای پرداخت فطریه به خیریه‌ها

0

پلتفرم آگاپه، مرجعی برای پرداخت فطریه به خیریه‌ها

حال که ماه مبارک رمضان به آخرین روزهای خود رسیده و عید سعید فطر در راه است، بیاید با اهدای فطریه ۱۴۰۱ به نیازمندان شادی این جشن را برای خود و دیگران افزون کنیم.

در واقع فلسفه وجودی پرداخت فطریه گسترش نیکوکاری و روحیه کار خیر است.

به تفسیر بسیاری از علمای دین و عارفان با پرداخت زکات فطر عبادات روزه‌داران کامل می‌شود. امام صادق علیه السلام فرموده‌اند: «همانا دادن زکات فطریه از جمله عوامل تمام کننده و کمال بخش روزه است، همانطور که صلوات بر پیامبر از جمله عوامل تمام کننده نماز است.

شما با استفاده از پلتفرم آگاپه و به شیوه‌ای مطمئن، آسان و سریع می‌توانید فطریه ۱۴۰۱ را پرداخت کنید. این مقاله را بخوانید تا بدانید آگاپه پرداخت فطریه را آنلاین و آسان کرده است.

ضرورت پرداخت زکات فطر

 

ضرورت تعیین میزان فطریه و لزوم پرداخت آن از چند مولفه مهم حاصل می‌شود.

نخست فطریه عاملی ارزشمند برای کمک به رفع فقر و حل مشکلات نیازمندان به ویژه در دوران سختی و احتیاج است.

دوم اینکه فطریه در کنار کمک به فقرا، فواید دیگری نیز دارد؛ یعنی موجب تقویت روحیه همکاری و همیاری و تعاون در میان مردم می‌شود.

همچنین در روایاتی از امام صادق (ع) آمده که دادن زکات فطره موجب حفظ انسان از مرگ در آن سال می‏‌شود، به علاوه دادن زکات فطره باعث سلامتی جسم و پاکسازی روح از رذایل اخلاقی است.

زمان شرعی پرداخت زکات فطر

 

روزه‌داران بعد از اینکه از میزان زکات و میزان فطریه آگاه شدند، در دو زمان می‌توانند آن را پرداخت کنند. یکی قبل از نماز عید فطر است و دیگری بعد از خواندن نماز عید تا اذان ظهر فرصت دارند مبلغ فطریه را پرداخت کنند.

در واقع پرداخت فطر در ماه رمضان جایز نیست چون زمان دقیق پرداخت آن بعد از آخرین غروب ماه رمضان است. اما اگر کسی به هر دلیلی نتوانست این کار را انجام دهد، در اولین فرصت ممکن باید آن را پرداخت کند.

میزان فطریه

 

هرکسی که ادای فطریه بر او واجب باشد باید به تعداد خود و هر یک از افرادی که سرپرستی آن‌ها را به عهده دارد، به میزان هر نفر حدود سه کیلو و ششصد گرم از خوراکی‌های رایج خود مانند گندم، برنج، خرما و … به کسانی که مستحق دریافت فطریه هستند بدهد.

همچنین می‌تواند مبلغ آن را محاسبه و میزان زکات فطریه را با پول نقد پرداخت کند. ضمن آن،‌ با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف ممکن است اندکی با هم تفاوت داشته باشد، باید معادل مقادیر بر طبق قیمت محل زندگی محاسبه و پرداخت شود.

طبق استعلام دفاتر آیات عظام فطریه ۱۴۰۱ به میزان هر نفر و بر اساس قیمت سه کیلو گندم ۴۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج ۱۵۰ هزار تومان است. کفاره روزه غیرعمد نیز مبلغ ۸ هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود. همچنین کفاره روزه عمد نیز به مبلغ ۴۸۰ هزار تومان است.

فطریه آنلاین آگاپه، مرجعی برای پرداخت فطریه به خیریه‌ها

 

پلتفرم آگاپه که ما برای پرداخت فطریه ۱۴۰۱ آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، مرجعی است از اطلاعات کامل و اعتبار سنجی شده صدها خیریه و بررسی شفافیت آن‌ها به همراه درگاه پرداخت اختصاصی هر موسسه و خیریه، تا نیکوکاران و خیرین بتوانند به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

به این صورت شما می‌توانید هر زمان و از هر مکان، در لحظه پس از انتخاب موسسه یا خیریه موردنظر، به شیوه‌های متنوع ریالی، ارزی و رمز ارز فطریه را پرداخت کنید.

برای شروع پس از ثبت‌نام در پلتفرم آگاپه، می‌توانید از قسمت دسته‌بندی موسسات وارد لیست آن‌ها شوید، پس از انتخاب خیریه یا موسسه وارد درگاه پرداخت اختصاصی می‌شوید.

نکته جالب اینکه می‌توانید نیت خود را انتخاب کنید و سپس بر اساس میزان فطریه اعلام شده یا مبالغ پیش فرض درگاه را انتخاب کنید یا مبلغ مورد نظر خود را بنویسید. در پایان بر یکی از شیوه‌های پرداخت کلیک و آن را کامل کنید.

می‌دانیم که تجربه وجود برخی خیریه‌های نامعتبر و سودجویی از نیت خیر افراد و پولشویی یکی از چالش‌های عمده و دلایل بی‌اعتماد افراد در کمک به خیریه‌ها است.

به همین خاطر در پلتفرم آگاپه فقط اطلاعات خیریه‌هایی که شفاف و معتمد هستند گردآوری و اعتبارسنجی شده تا بتوانید از میان آن‌ها به هر گروهی که می‌خواهید، مثل کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، ایتام، مدرسه‌سازی و تجهیز مراکز بهداشتی کمک کنید.

 

برای این کار همین حالا بر روی لینک کلیک کنید و وارد پلتفرم آگاپه شوید و پس از ثبت نام فطریه ۱۴۰۱ خود را پرداخت کنید.

 

راهنمای مراحل پرداخت فطریه  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۴.۲]

سن روسپی گری به زیر ۱۸ سال رسید…

مقاله قبلی

امر واجبی که ماهیت انسانی دارد

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر در اخبار