ازدواج آگاپتیککمپین های بشردوستانه 💚

یکی از دلایل افزایش سن ازدواج جوانان عدم اشتغال است

1
افزایش سن ازدواج جوانان
دلایل افزایش سن ازدواج

از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی ما افزایش سن ازدواج دختران و پسران جوان است که می‌تواند دلایل زیادی مثل نداشتن شغل و مسائل اقتصادی و… داشته باشد.

پلتفرم آگاپه با ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارت‌آموزی به جوانان آسیب‌پذیر، فرصت‌های شغلی را برای آنها فراهم می‌کند.

بنیان یک خانواده ازدواج و بنیان جامعه خانواده است، سلامتی یک جامعه در گرو خانواده سالم است.

تغییرات زیرساختی جامعه در دهه‌های اخیر با سرعت بالایی اتفاق افتاد که همین موضوع مشکلاتی را در سطوح فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و خانواده‌ها ایجاد کرده و نگرش افراد به ازدواج را نیز تغییر داده است.

یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش سن ازدواج از نظر جوانان، عوامل اقتصادی است.

در یک صحبت چند دقیقه‌ای با جوانان، مخصوصاً پسران، می‌توان به‌آسانی فهمید که علت افزایش سن ازدواج در اکثر آنها، برخوردارنبودن ازشغل، مسکن و تهیه لوازم و ضروریات زندگی و جشن ازدواج می‌باشد.

در این میان خانواده‌های دختران هم مشکل تهیه جهیزیه را دلیل افزایش سن ازدواج می‌دانند، خصوصاً خانواده‌هایی که چند دختر با فاصله‌های سنی کم، دارند.

بنابراین نداشتن توان اقتصادی کافی، انگیزه ازدواج جوانان را پایین می‌آورد و اجازه نمی‌دهد آنان به موقع ازدواج کنند. نزدیک شدن سن ازدواج به مرز دهه سوم زندگی، پیامدهای رفتاری و روانی تلخی برای جامعه امروزی به دنبال دارد.

پژوهش‌ها درباره افزایش سن ازدواج جوانان، رواج مجرد ماندن و آسیب‌های اجتماعی حکایت دارد. جامعه شناسان و صاحب ‌نظران مکرر هشدار می‌دهند.

چرا که از نظر روانشناسی، تجرد طولانی مدت، ریشه بسیاری از آسیب‌های فردی و اجتماعی است. ازسوی دیگر، بالا بودن نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده از مهم‌ترین مشکلات کشور درحال حاضر است.

میانگین آمار احساساتی چون افسردگی، تنهایی، غم و احساس محرومیت و همچنین به تبع آن خودکشی در بین مجردها بسیار بیشتر از متاهل‌هاست و این امر نشان می‌دهد ازدواج با همه مشکلاتی که درخود دارد به نوعی آمار خودکشی را پایین می‌آورد البته دختران مجرد آسیب دیده به مراتب بیشتر از پسران مجرد آسیب دیده می‌باشد.

این روزها تقریباً در هر خانواده‌ای یک جوان بیکار یافت می‌شود، کافی است که به اطراف خود نگاه کنیم و آنگاه در مقابلمان جوانی جویای کار را مشاهده خواهیم کرد.

جوانانی که به این در و آن در می‌زنند تا برای خود شغلی دست و پا کنند و به زندگی خود سروسامان دهند، اما به راستی برای جوانان ما در جامعه کار کم است؟ یا سطح توقعات جوانان ما که حالا بسیاری از آنها تحصیلات عالیه دارند افزایش یافته است.

کمی به عقب بازگردیم، شغل‌های متفاوتی را در جامعه می‌دیدیم که جوانان اشتیاق فراوانی به آنها داشتند، مشاغلی که هم اینک در میان جوانان ایرانی طرفداری ندارد و اتباع بیگانه بازار آنها را به دست گرفته‌اند.

موسسه مردمی آگاپه بر این باوراست که مهارت زایی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی در بین جوانان در توسعه پایدار دارد، مهارت‌های تخصصی یا حرفه‌ای، افراد را برای کسب شغل و کارایی آنان در آینده افزایش می‌دهند.

آگاپه معتقد است پیشرفت و موفقیت در مشاغل مختلف به طور قابل توجهی به نگرش افراد، توانایی و از همه مهم‌تر به مهارت‌های آنها بستگی دارد.

وجود رابطه متقابل میان دو موضوع آموزش و اشتغال، از جنبه‌های گوناگون قابل طرح و بررسی می‌باشد.

اگر آموزش را سرمایه گذاری در نیروی انسانی در نظر داشته باشیم، می‌توانیم ارتباط مستقیم میان توسعه اقتصادی، به کارگیری مهارت و تخصص نیروی انسانی را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تولید تایید نمود.

موسسه هوشمند آگاپه با اجرای کمپین ازدواج آگاپتیک بر این باور است؛ زمانی که بتوانیم با آموزش تخصصی مهارت به افراد، آنها را در انتخاب شغلی مناسب یاری کنیم در واقع قدمی در راستای مقابله با معضل افزایش سن ازدواج برداشته‌ایم و می‌توانیم با حفظ این دیدگاه در آینده ای نه چندان دور، شاهد موفقیت و پیشرفت شغلی افرادی باشیم که شاید روزی هرگز فکر نمی‌کردند بتوانند در این مسیر موفق بوده و اکنون به پشتکار خود می‌بالند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۲]

خرید کالای رایگان برای موسسه‌های خیریه با ابتکار آگاپه-دیجی‌کالا

مقاله قبلی

روش‌هایی برای کار داوطلبانه در دوران شیوع ویروس کرونا

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

1 اظهار نظر

  1. دقیقا! بیکاری و نداششتن شغل ثابت دلیل رد کردن همه خاستگارانم بوده وهست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.