سمن‌ها و خیریه‌ها

بررسی امور خیر و نیکوکاری در کشور کانادا

0
خیر و نیکوکاری در کشور کانادا
مقدمه

آشنایی با تجارب سایر کشورها در حوزه انجام امور خیر و نیکوکاری می‌تواند به دیدگاه‌های جدید در این حوزه منجر شود. کشور کانادا یکی از کشورهایی است که در حوزه امور خیر و نیکوکاری فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد، در این مطلب به بررسی برخی از موارد مرتبط با این حوزه پرداخته می‌شود.

تعریف تراست

از آن جایی که در متن به مفهوم تراست اشاره زیادی شده است در این جا تعریفی از آن ارائه می‌شود: تراست ساختاری است برای آن‌که دارایی‌های مشخصی، اعم از نقدینگی، مِلک، سهام و غیره را برای هدفی مشخص برای اعضا خویش به صورت امانت نگه دارد. در این سیستم، اعضا استقلال مالی، فنی و بازرگانی خود را از دست می‌دهند و تمام امکانات و قدرت عمل آن‌ها در تراست متمرکز می‌شود. وظیفه اصلی تراست کنترل امور مالی است، به نحوی که حداکثر سود تراست حاصل شود و در نهایت این سود میان اعضا تقسیم گردد.

امور خیر و نیکوکاری در کشور کانادا
مفهوم امور خیریه

نقطه شروع تعریف خیریه در کشور کانادا، منافع عمومی است که برای بخش قابل‌توجهی از افراد حاضر در جامعه ملموس باشد. مؤسسات خیریه در کانادا باید یکی از اهداف فقرزدایی، پیشرفت آموزشی و تحصیلی، ترویج دین و یا سایر اهداف عام‌المنفعه برای جامعه را داشته باشند.

طبق قوانین اداره مالیات کانادا یک مؤسسه خیریه ثبت شده، سازمانی است که برای اهداف خیرخواهانه ایجادشده است و باید منابع خود را برای فعالیت‌های خیرخواهانه اختصاص دهد.

فعالیت‌های خیرخواهانه مؤسسات خیریه در کانادا شامل هنر و فرهنگ، ورزش و تفریح، آموزش و پژوهش، دانشگاه‌ها و کالج، سلامت، بیمارستان‌ها، خدمات اجتماعی، محیط‌زیست، توسعه و مسکن، حمایت و سیاست، ترویج داوطلبانه گرایی و جذب سرمایه بین‌المللی، مذهب و اتحادیه‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای و کسب‌وکار است.

مهم‌ترین نیات خیرخواهانه در کشور کانادا بخش آموزش و پژوهش ۲۸درصد، خدمات اجتماعی ۱۶درصد و سلامت ۱۵درصد است.

انواع مؤسساتی در امور خیر و نیکوکاری در کشور کانادا

تحت قانون مالیات بر درآمد، مؤسسات خیریه به‌عنوان یکی از سه گروه بنیادهای خصوصی، بنیادهای عمومی و سازمان‌های خیریه تعیین می‌شوند که بنیادهای عمومی و خصوصی به‌وسیله استقلال مدیرانشان و سرمایه‌شان از یکدیگر متمایز می‌شوند.

بنیادهای خصوصی

بیش از ۵۰درصد مدیران، تراستی‌ها یا مسئولان به‌صورت هماهنگ کار می‌کنند و دارای منافع مشترک و وابسته به یکدیگر هستند و بنیادهای خصوصی بیش از نیمی از سرمایه‌شان را از یک منبع و از فرد یا گروهی از افراد که امور خیریه را کنترل می‌کنند به دست می‌آورند. این مراکز بنیادهای خصوصی هستند که به‌عنوان سازمانی غیرانتفاعی و غیردولتی یک صندوق دارند. این صندوق اصلی توسط مدیران یا هیات امنای خودشان مدیریت می‌شود. بنیادهای خصوصی کمک‌های خیریه، آموزشی، مذهبی و دیگر فعالیت‌های خدماتی را انجام می‌دهند.

بنیادهای عمومی

بیش از  ۵۰درصد  مدیران، تراستی‌ها یا مسئولان، مستقل از هم کار می‌کنند و با یکدیگر تعامل ندارند و اکثریت بودجه این بنیادها از بیش از یک منبع به دست می‌آیند که به‌طورکلی از منابع مالی سازمانی، دریافت کمک‌های مالی از افراد، دولت و بنیادهای خصوصی ناشی می‌شود.

سازمان‌های خیریه

سازمان‌های خیریه و نیکوکاری نیز مانند بنیادهای عمومی هستند با این تفاوت که بنیادهای عمومی، موظف هستند معادل یا بیشتر از نصفی از درآمد سالیانه خودشان را به کمک‌هایی برای گیرندگان واجد شرایط تخصیص دهند، اما سازمان‌های خیریه می‌توانند کمک‌هایی به آنها تخصیص دهند یا برای برنامه‌های خیریه‌ای خودشان که آن‌ها را مناسب می‌بینند صرف کنند.

بنیادهای گرنت میکینگ

بنیادهای گرنت میکینگ بنیاد خیرخواهانه ثبت‌شده‌ای است که کمک‌هایی را برای مؤسسات خیریه کانادایی و سازمان‌هایی که توسط دولت فدرال به‌عنوان گیرنده واجد شرایط هستند فراهم می‌کند. این بنیاد باید سالانه ۳.۵ درصد از دارایی‌های سرمایه‌گذاری خودش و ۸۰درصد  از کمک‌های دریافت شده در سال قبل (به‌استثنای ارث و کمک‌هایی دریافتی را که برای حداقل ۱۰ سال حفظ می‌شوند) مصرف کند.

بنیادهای اجتماعی

بنیادهای اجتماعی، بنیادهای عمومی هستند که به محدوده جغرافیایی مشخصی خدمات ارائه می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی این بنیادهای اجتماعی عبارت‌اند از:

– ماموریت بنیادهای اجتماعی به طور گسترده تعریف می‌شوند. (به‌عنوان‌مثال بهبود کیفیت زندگی در یک جامعه)

– کمک‌های مالی به‌منظور حمایت از پروژه‌های توسعه

– خدماتی را برای محدوده جغرافیایی تعریف شده مانند یک شهرستان، استان، منطقه یا ایالت فراهم می‌کنند.

– از طرف طیف گسترده‌ای از اهداکنندگان خصوصی و عموم مردم حمایت می‌شوند و در درجه اول در جستجوی کمک‌های بشردوستانه از داخل جامعه هستند.

– به‌وسیله هیات‌های چندبخشی محلی اداره می‌شوند.

– ایجاد سرمایه وقف که اصلی مهم برای پایداری است.

خانواده‌ها، افراد، شرکت‌ها و گروه‌های غیرانتفاعی وجوهی را به بنیادهای اجتماعی کمک می‌کنند که این بنیادها می‌توانند به‌صورت انواعی از دارایی‌ها، به‌منظور اهداف خیرخواهانه استفاده کنند.

وجوه ایجاد شده در بنیادهای اجتماعی می‌تواند بدون وقف یا به‌صورت وجوه مصرفی باشد. (مجموعه‌ای از وجوه که می‌توانند به طور کامل خرج شوند) و یا می‌توانند به‌صورت وقف باشند.

وقف

در کانادا وقف بودجه بلندمدتی است که به‌منظور حمایت از ماموریت مؤسسات خیریه سرمایه‌گذاری می‌شود. وقف یک اصطلاح قانونی نیست و در قانون کانادا یافت نمی‌شود، اما به طور معمول به‌صورت بودجه سرمایه‌گذاری بلندمدت (گاهی اوقات همیشگی) توصیف می‌شود که به‌وسیله مؤسسات خیریه نگهداری می‌شود.

وقف دارایی، مالی است که در قالب کمک مالی به یک فرد، گروه یا سازمان غیرانتفاعی ایجاد می‌شود که از بودجه‌های سرمایه‌گذاری شده یا اموال دیگری که ممکن است هدف یا شرط خاصی از طرف اهداکننده ارث مشخص شده باشد تشکیل شده است.

دریافت‌کنندگان موقوفات ممکن است یک دانشگاه، کتابخانه یا بیمارستان باشد. اکثر موقوفات، برای حفظ مبلغ اصلی طراحی‌شده‌اند و از سود درآمد سرمایه‌گذاری شده برای فعالیت‌های خیرخواهانه استفاده می‌شود. موقوفات به‌وسیله بسیاری از مؤسسات خیریه کانادایی دریافت می‌شود. بااین‌وجود منبع این بودجه وقف شده و ماهیت شرایط قانونی قابل‌اجرا برای این موقوفات بسیار گسترده است.

موقوفات بودجه‌هایی هستند که به‌صورت تراست برای هدفی خیرخواهانه نگهداری می‌شوند. قانون تراست برای مدیریت موقوفات به کار برده می‌شود، حتی اگر هیچ سند تراست رسمی وجود نداشته باشد. مؤسسه خیریه و مدیران آن ‌یک تعهد ضمانتی برای بودجه‌ها و استفاده از آن‌ها دارند که بالاترین سطح مراقبت را دارد. این تعهد دارای دو جنبه اولیه است:

–  اطمینان از اینکه بودجه‌ها برای اهداف مشخص شده تخصیص داده می‌شود.

– سرمایه‌گذاری محتاطانه بر روی بودجه‌ها انجام شود.

طبق قانون کانادا، تراست‌ها یک نوع مسئولیت ایالتی است، هر ایالت یک قانون تراست دارد که به مدیریت موقوفات خیریه مربوط می‌شود. مؤسسات خیریه باید آشنایی با نظام مدیریت وقف و امور خیریه در کشور کانادا و راهبردهای قانونی را، برای درک تعهداتشان در ایالت خود دنبال کنند. یکی از مفاهیم کلیدی در قانون تراست جدید، تعهد به سرمایه‌گذاری محتاطانه است و چالش اینجاست که هیچ تعریف قانونی قابل‌دسترسی از سرمایه‌گذاری محتاطانه وجود ندارد.

فعالیت‌های درآمدزا میان مؤسسات خیریه کانادایی

اگرچه کسب درآمد، برای اکثر مؤسسات خیریه رایج نیست اما نقش مهمی در امور مالی سازمان‌ها بازی می‌کند و درآمد کسب شده به مدت طولانی یک منبع مهم از درآمد، برای بخش خیریه است. بسیاری از مؤسسات خیریه نسبت قابل‌توجهی از کل درآمدشان را، کالا و خدماتی برای طیف وسیعی از مشتریان (افراد، شرکت‌ها و دیگر سازمان‌های خیریه) فراهم می‌کنند.

در سال‌های اخیر، علاقه به ایجاد درآمدزایی در کانادا افزایش پیدا کرده است و بسیاری از مؤسسات خیریه منابع را به‌منظور تنوع و مکمل جریان درآمدی خود دنبال می‌کنند.

فعالیت‌های درآمدزا شامل فروش کالا یا خدمات به مشتریان است که محدوده بالقوه کالاها و خدمات بسیار گسترده است و شامل محصولات، تخصص، فرآیندها و مالکیت معنوی می‌شود.

رایج‌ترین فعالیت‌های درآمدزای مؤسسات خیریه در کانادا جمع‌آوری حق عضویت ۳۸درصد( از سازمان‌های خیریه) است. از منابع درآمدی مؤسسات خیریه می‌توان به کمک‌های دولتی، هدیه و کمک‌های اهداشده، کسب درآمد و فروش کالا و خدمات اشاره کرد. برحسب ارزش کل کمک‌های مالی در کانادا بیشترین هدیه‌های بنیادها تاکنون به بیشترین سطح از حمایت برای آموزش و تحقیقات و به میزان ۲۸درصد داده شده است و به دنبال آن در خدمات اجتماعی ۱۶درصد، سازمان بهداشت ۱۵درصد و پایین‌ترین سطوح حمایت از قانون و سیاست ۱درصد، ورزش و تفریح ۱درصد و سطوح متنوع دولت ۱درصد بوده است.

کنشگران عرصه خیر و نیکوکاری در کانادا
اداره مالیات

نهادهای فعال در حوزه وقف و امور خیریه شامل بازیگران مختلفی می‌شوند که در رأس آن‌ها اداره مالیات کانادا است. نهادی دولتی که مسئولیت ثبت و نظارت بر سازمان‌های خیریه را بر عهده دارد، همچنین در نقش تسهیلگر در حوزه وقف و امور خیریه کانادا است.

اداره مالیات کانادا یک سازمان فدرال است که قوانین مالیاتی را برای دولت کانادا و برای بسیاری از ایالت‌ها و مناطق اجرا می‌کند و برنامه‌های مختلف و انگیزه‌های اجتماعی و اقتصادی از طریق نظام مالیاتی ارائه می‌شوند.

این اداره مسئول نظارت بر ثبت مؤسسات خیریه در کانادا، و برنامه اعتبار مالیاتی مانند تحقیقات علمی است و همچنین انطباق با قوانین و مقررات مالیاتی کانادا را ارتقا می‌دهد و نقش مهمی در اقتصاد و رفاه اجتماعی کانادایی‌ها ایفا می‌کند.

اداره کل خیریه

اداره کل خیریه به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اداره مالیات کانادا ثبت شده است و نظارت بر مؤسسات خیریه را بر عهده دارد و نیازهای مؤسسات خیریه ثبت شده در کانادا را تشخیص می‌دهد و همکاری‌های داوطلبانه با قوانین مربوط به وضعیت مؤسسه خیریه ثبت شده را تسهیل می‌کند و مسئول بررسی برنامه‌هایی برای ثبت یک مؤسسه خیریه، ارائه اطلاعات، راهنمایی و مشاوره برای حفظ وضعیت ثبت‌نام، تضمین موافقت سازمان‌های ثبت شده با الزامات ثبت از طریق یک برنامه متعادل آموزش، خدمات، توسعه سیاست و ارائه اطلاعات، ارتباطات و برنامه‌های آموزشی برای بخش سازمان‌های خیریه و اهداکنندگان، تعامل با بخش سازمان خیریه، بخش‌های دولتی دیگر و سطوح دیگر دولت است.

نظارت‌کننده اصلی خیریه در کانادا، اداره کل خیریه است که مؤسسات خیریه را تحت قانون مالیات بر درآمد ثبت، لغو ثبت، حسابرسی و نظارت می‌کند و مسئول تمام فعالیت‌های مرتبط با مقررات قانون مالیات بر درآمد، در رابطه با مؤسسات خیریه ثبت‌شده است.

علاوه بر مقررات دولت فدرال و نظارت اداره مالیات کانادا بر مؤسسات خیریه، هر ایالتی ممکن است قوانینی برای مؤسسات خیریه داشته باشد. برای مثال برخی از ایالت‌ها قوانینی برای فعالیت‌های کسب‌وکار، جمع‌آوری کمک مالی، مدیریت داخلی و استفاده از اموال خیریه دارند.

اداره شورای قانون‌گذاری

اداره شورای قانون‌گذاری یکی از زیر مجموعه‌های وزارت دادگستری است که وظیفه ثبت و نظارت بر مؤسسات خیریه ثبت نشده در اداره مالیات کانادا را بر عهده دارد و همچنین نقش کلیدی را در حصول اطمینان از یکپارچگی قانونی از قوانین دولت ایفا می‌کند.

مؤسسات خیریه می‌توانند تحت این قانون در اداره شورا به ثبت برسند و اداره شورای قانون‌گذاری برای مؤسسات ثبت شده یک گواهی صادر می‌کند، عملیات ثبت و صدور به‌صورت رایگان انجام می‌شود و مؤسسات خیریه موظف هستند شرایط شورا را احراز نمایند.

شورای مؤسسات خیریه مسیحی

شورای مؤسسات خیریه مسیحی کانادایی، نهادی غیردولتی است که نظارت داوطلبانه بر مؤسسات خیریه را بر عهده دارد.

شورای مؤسسات خیریه مسیحی کانادایی، بزرگ‌ترین انجمن خیریه مسیحی در کانادا است که با عضویت در شورا می‌توان از طیف وسیعی از مزایای بزرگ بهره‌مند شد.

این شورا به انواع کلیساها در روستاها و شهرها، سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی، مدارس مسیحی، کالج کتاب مقدس و … خدمت می‌کند. این شورا به بیش از ۳۳۰۰ مؤسسه خیریه با ارائه منابعی مقرون‌به‌صرفه خدمت می‌کند.

شورای مؤسسات خیریه مسیحی کانادایی سالانه بر مؤسسات خیریه دارای گواهی تائید، به‌منظور انطباق با استانداردهای شورا نظارت می‌کند.

دادگاه

دادگاه نهادی دولتی است که وظیفه نظارت بر مؤسسات خیریه کانادایی را بر عهده دارد. در صورت وجود اختلاف میان اداره مالیات کانادا و یک مؤسسه خیریه، طرفین به دادگاه مراجعه می‌کنند و نتیجه نهایی توسط دادگاه اعلام می‌شود.

ایمجین کانادا

ایمجین کانادا نهادی تسهیلگر در حوزه وقف و امور خیریه کشور کانادا است که در سال ۲۰۰۳ درنتیجه اتحاد دو سازمان خیریه پیشرو به نام‌های مرکز کانادا برای بشردوستی و ائتلاف سازمان‌های ملی داوطلبانه تأسیس شده است.

ایمجین کانادا یک سازمان خیریه ملی است که به ارائه برنامه‌ها، منابع و استانداردهایی می‌پردازد تا مؤسسات خیریه و عملیاتشان را تقویت نماید، به شکلی که مؤسسات خیریه، بتوانند مؤثرتر خدمت کنند و در کنار دیگر سازمان‌های خیریه کار کنند.

همچنین ایمجین کانادا اغلب با بخش خصوصی، دولت و افراد جامعه همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند سازمان‌های خیریه نقشی محوری را در ایجاد و غنی‌سازی ملت بازی می‌کنند.

گرنت کانکت: یکی از زیرمجموعه‌های ایمجین کانادا است که از سال ۱۹۶۶ به طور رسمی به‌عنوان راهنمایی برای بنیادها و سازمان‌های کانادایی شناخته شده است و سال‌ها است که از بخش خیریه حمایت می‌کند همچنین یک پایگاه داده دو زبانه به همراه جزئیات و قابلیت جستجوی اطلاعات دربارۀ هزاران سرمایه‌گذار بزرگ را دارد که دقیق‌ترین  و جامع‌ترین ابزار جستجوی جذب سرمایه در کانادا است.

هسته اصلی کار گرنت کانکت، تقویت بخش سازمان‌های خیریه است که برای ایمجین کانادا انجام می‌شود. گرنت کانکت به قابل‌دسترس بودن مؤسسات خیریه در تمام اندازه‌ها متعهد می‌شود.

در همین راستا برنامه‌های مشترک مقرون‌به‌صرفه و تخفیف‌هایی را برای سازمان‌های خیریه کوچک ارائه می‌دهد. همچنین هزینه‌ها بر اساس کل درآمد سالانه مؤسسه خیریه محاسبه می‌شود.

پایگاه داده چریتی فوکوس: یکی از زیرمجموعه‌های ایمجین کانادا است که نقش تسهیلگر در حوزه وقف و امور خیریه را دارد و به‌سرعت به منبع اطلاعاتی مؤسسات خیریه تبدیل‌شده است.
این سایت نه‌تنها دارای جزئیات مالی است که سازمان‌ها به اداره مالیات کانادا گزارش می‌دهند، بلکه همچنین سازمان‌های خیریه برای آپلود کردن اسناد اضافه خود به‌منظور فراهم‌کردن بستری برای اطلاعات مالی تشویق می‌شوند.
 وب‌سایت سکتور سورس: یکی از دیگر زیرمجموعه‌های ایمجین کانادا، سکتور سورس است که یک وب‌سایت ملی دو زبانه و یک مرکز اطلاعاتی است که شیوه‌ها و ابزارهای مرتبط، منابع و فرصت‌های آموزشی را برای مؤسسات خیریه و سازمان‌های غیرانتفاعی به‌منظور بهبود شیوه‌هایشان در ۵ مرحله کلیدی؛ نظارت هیات‌مدیره، مدیریت مالی، جذب سرمایه، مدیریت کارکنان و مشارکت داوطلبانه فراهم می‌کند.
پایگاه داده خیریه کانادا

پایگاه داده خیریه کانادا اطلاعات مفصلی در ارتباط با سازمان‌های خیریه ثبت شده، بنیادهای خصوصی و بنیادهای عمومی ارائه می‌کند.

کاربران این سایت می‌توانند به تجزیه‌وتحلیل، مقایسه و رتبه‌بندی مؤسسات خیریه و بیانیه مالی ۵ سال اخیر هر یک از این مؤسسات خیریه دسترسی داشته باشند.

سایت خیریه کانادا به طور عمده مبتنی بر هزینه است و دارای یک برنامه قیمت‌گذاری برای اشتراک‌گذاری اطلاعات است و همچنین جستجوی پایه و رایگان را فراهم می‌کند.

در این سایت، مشترکان می‌توانند به فهرست‌های مختلفی از مؤسسات خیریه طبقه‌بندی‌شده با مکان جغرافیایی، دسته‌های مؤسسات خیریه، فیلترهای مالی و ابزارهای رتبه‌بندی شده و مقایسه گزارش مجموعه‌هایی از انواع مختلف مؤسسات خیریه دسترسی داشته باشند.

انواع پایگاه‌های داده قابل‌دسترس در خیریه کانادا شامل پایگاه داده کانادایی‌ها، سوابق کمک‌های خیرخواهانه کانادایی‌ها، افشای حقوق و دستمزد دولتی و مدیران خیریه کانادا است.

معرفی چند بنیاد و خیریه
بنیاد اعتیاد مانیتوبا

 این بنیاد، بنیادی عمومی است که ارائه‌دهنده خدمات درمان اعتیاد و حمایت از رفتارهای سالم است و دارای فعالیت‌هایی به شرح زیر:

– بزرگسالان: ارائه خدمات مسکونی و محیطی امن و حمایتی برای افراد ۱۸ سال و بالاتر که با الکل، مواد مخدر یا قمار درگیر هستند، به‌منظور ایجاد تغییرات در شیوه زندگی و توسعه مهارت‌های زندگی جدید به آن‌ها کمک می‌کنند.

– خانواده: وقتی کسی با مواد مخدر، الکل و یا قمار درگیر است، خانواده آن شخص بیش از حد تحت تاثیر قرار می‌گیرد، برنامه خانواده به معتاد کمک می‌کند که چگونه باسابقه اعتیاد زندگی کند و رو به جلو حرکت کند.

– جوانان: ارائه جلسات با مشاوران درباره مسائل جوانان و اثرات بالقوه الکل، مواد مخدر و یا قمار در زندگی و برای ایجاد تغییرات مثبت حمایت می‌شوند.

– مدارس و اجتماع: طیف وسیعی از خدمات آموزشی و پیشگیری درباره الکل، مواد مخدر و قمار به مدارس و سازمان‌های اجتماعی در سراسر ایالت ارائه می‌شود و این خدمات موجب کاهش تقاضا برای درگیر شدن با اثرات الکل و مواد مخدر و قمار می‌شود.

– محل کار: ارزیابی تست مصرف الکل و مواد مخدر به همراه یک پکیج جامع شامل توصیه‌های آموزشی، درمان، پیگیری و مراقبت برای افرادی که درگیر اعتیاد هستند.

– تجویز متادون برای افرادی که به مواد وابسته هستند. این برنامه شامل ارتقای سلامت، آموزش برای پیشگیری از بیماری ازجمله تبادل سوزن و کمک به مشتریان برای ارتباط با دیگر خدمات اجتماعی است.

– برنامه اختلال راننده: بیمه عمومی مانیتوبا، تمام رانندگانی را که درگیر الکل و یا حادثه رانندگی مربوط به مواد مخدر هستند، به داشتن گواهینامه رانندگی مانیتوبا ملزم می‌کند تا به برنامه اختلال راننده برای ارزیابی مواد مخدر و الکل دسترسی داشته باشد. این ارزیابی پروسه‌ای است که نیازهای فرد، شناسایی می‌شوند و مناسب‌ترین استراتژی توصیه می‌شود.

بنیاد پژوهش‌های دانه‌های غرب کشور

مؤسسه‌ای است که در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت می‌کند و در تحقیقات کشاورزی به نفع تولیدکنندگان غربی کانادا سرمایه‌گذاری می‌کند.

این بنیاد از بسیاری از برنامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی عمومی بلندمدت و کوتاه‌مدت ازجمله توسعه محصولات جدید و متنوع، کنترل علف هرز و حشرات، فنون تولید و برداشت و مدیریت منابع خاک و اثربخشی کودها در سراسر غرب کانادا پشتیبانی می‌کند.

بنیاد پژوهش‌های دانه‌های غرب، بیش از ۱۲۵ میلیون دلار در پرورش و تحقیقات کشاورزی، توسعه بیش از ۲۰۰ گونه جدید گندم و جو و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ میلیون دلار در سال در پرورش و تحقیقات محصولات کمک کرده است.

بنیاد پژوهش‌های دانه‌های غرب، سه حوزه تحقیقاتی مهم برای حمایت از بودجه‌های وقف، شناسایی کرده است که کمک‌های مالی را برای پروژه‌هایی در نظر می‌گیرد که در سه حوزه انواع توسعه (ژنتیک، روش‌های پرورش، اصلاح نژادی)، تولید (سیستم‌های کشت، مدیریت باروری، مدیریت آفات، مدیریت تولید)، پس از تولید (ذخیره‌سازی، تجزیه‌وتحلیل اقتصادی – نظارتی) باشند.

بنیاد تری فاکس

یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان مالی غیردولتی تحقیقات سرطان در کشور کانادا است که در حوزه سلامت فعالیت می‌کند و کمک‌های مالی بسیاری برای انواع مختلف سرطان‌ها دارد.

مطالعات چندساله اخیر شامل ریه، تخمدان، روده بزرگ، پانکراس، دهان، کبد و بسیاری دیگر بوده است.

انجمن مسلمانان کانادا

انجمن مسلمانان کانادا در حوزه مذهب فعالیت می‌کند و معتقد است که مطلوب‌ترین راه برای جامعه مسلمانان و کار اسلامی در کانادا از طریق آموزش و پیشرفت هر فرد مسلمان، هر خانواده مسلمان و هر اجتماع محلی مسلمان است که بر اساس خواندن زندگی پیامبر و درک درستی از تاریخ اسلام محقق می‌شود.

انجمن مسلمانان کانادا طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را برای مردم در تمام سنین و در تمام جنبه‌های زندگی ارائه می‌کند و ماموریت آن برپا کردن اسلام در کانادا است.

برنامه‌ها به‌منظور حصول اطمینان از اینکه آن‌ها منعکس‌کننده ارزش‌هایی از جمله ایمان، برادری، رشد شخصی، شهروندی و تعالی هستند، طراحی می‌شوند. انجمن مسلمانان کانادا برنامه‌های اجتماعی و آموزشی برای جوانان و کودکان دارد.

بنیاد راه اتحاد برلینگتون و همیلتون بزرگ

بنیاد راه اتحاد برلینگتون و همیلتون بزرگ در حوزه رفاه به‌منظور ایجاد فرصتی برای افراد و خانواده‌ها جهت کشف استعدادهای نهانی خود و بهبود کیفیت زندگی فعالیت می‌کند.

این بنیاد با تامین بودجه ۱۳۳ برنامه از طریق ۷۳ سازمان، طیف گسترده‌ای از جامعه ازجمله سالمندان، افراد با نیازهای خاص و خانواده‌ها و کودکانی را که در فقر زندگی می‌کنند پوشش می‌دهند.

از فعالیت‌های بنیاد می‌توان به سرمایه‌گذاری در خدمات انسانی، ایجاد ارزش ثابت برای همکاران سازمان، انجام پژوهش، همکاری و پژوهش نام برد.

کتابخانه عمومی ادمونتون

 این کتابخانه شهروندان ادمونتون را به دانش و فرهنگ‌های جهان از طریق دسترسی به مجموعه کتابخانه، برنامه‌ها و خدمات متصل می‌کند. این کار از طریق یک شبکه از ۱۷ شعبه کتابخانه و بیش از ۳ میلیون محتوا ازجمله کتاب، سی دی، دی‌وی‌دی، بازی‌های ویدئویی و محتوای قابل دانلود دیجیتال فراهم می‌شود.

از فعالیت‌های کلیدی بنیاد، خرید و فهرست بندی مواد کتابخانه، ارائه خدمات پژوهشی و اطلاعات به شهروندان، دسترسی شهروندان خانه‌دار به کتابخانه از طریق خدمات تحویل رایگان و ارائه منابع و دسترسی به ۱۷ شعبه کتابخانه به شهروندان است.

 منبع: کتاب آشنایی با نظام مدیریت وقف و امور خیریه در کشور کانادا، تهیه و تألیف؛ دفتر نوسازی و تحول معاونت توسعه و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه سال ۱۳۹۶

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۳.۳]

زلزله بم و اثرات اجتماعی آن بر سازمان های مردم نهاد

مقاله قبلی

چند پیشنهاد برای همکاری بهتر سازمان‌های مردم نهاد با شرکت‌های تجاری

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.