اخباراخبار آگاپه

آگاپه از نگاه استاد مصطفی ملکیان

0

آگاپه از نگاه استاد مصطفی ملکیان

در واقع آگاپه نامی است یونانی برای یک نوع عشق و آن‌ هم عشقی است دارای دو ویژگی یکی اینکه آن عشقی است که شخص، به تمام معنا بی‌توقع و عاشقانه رفتار می‌کند و هیچ چیزی در برابر رفتار عاشقانه خود از طرف مقابل نمی‌خواهد هیچ عوض، پاداش، سپاسگزاری و هیچ توقع ندارد.

نفسی که دارای عشق آگاپتیک و آگاپه است، به عنوان یک فرد نیکوکار هیچکدام از این چیزها را طرف مقابلش نمی‌خواهد.
تمام عشق به تمام معنا بی توقف، بی انتظار، یعنی عشقی که در آن عاشق کاملا از خود گذشته است و خود را به فراموشی سپرده است و نسبت به طرف مقابل رفتار عاشقانه دارد و به او انتقال می‌دهد، این ویژگی اول آگاپه است.

ویژگی دوم آگاپه: این عشق بی قید و شرط است، قید و شرطش این نیست که فرد مقابل دین و مذهب خاصی، رنگ پوست خاصی داشته باشد تا من به او عشق ورزد، یا از قوم خاص و یا از نژاد و از ملیت خاصی باشد، جنسیت خاصی داشته باشد.ثروتمند باشد یا از فقرا باشد. از عالمان باشد یا از جاهلان.

به تمام معنا نامقید و نامشروط است و هیچ قیدی غیر از انسانیت ندارد.همین که طرف مقابل انسان است، او را کاملا شایسته و درخور، برای دریافت عشق من قرار می دهد. لذا به انسانیت، حتی یک قید افزوده نخواهد شد.

انسان از آن رو که انسان است، مستحق و شایسته و درخور این است که از شخصی که آگاپتیک رفتار می‌کند، آگاپه و عشق دریافت کند. بنابراین برای دریافت این عشق، انسانیت کافی‌است و چیز دیگری لازم نیست.
تو را نباید به صورت خاصی ببینند تا با تو رفتار آگاپتیک داشته باشد. همین که تو را انسان می بیند، تو را لایق این می بیند که از او، عشق آگاپتیک دریافت کنی.
البته لازمه این عشق این است که بی قید و شرط و بی‌اندازه باشد. و حد توقفی نداشته باشد.

این عشق بی قید و شرط است، قید و شرطش این نیست که فرد مقابل دین و مذهب خاصی، رنگ پوست خاصی داشته باشد تا من به او عشق ورزد، یا از قوم خاص و یا از نژاد و از ملیت خاصی باشد، جنسیت خاصی داشته باشد. ثروتمند باشد یا از فقرا باشد. از عالمان باشد یا از جاهلان.

موسسه مهر هوشمند، آگاپه با پیروی از عشق آگاپهای پلتفرم خود را با هدف تسهیل فعالیتهای نیکوکارانه در کشور و با چشم انداز ایجاد بازار نوین عرضه و تقاضای خدمات و حمایت اجتماعی و تغییر رفتار عاملان عرصه اجتماعی در راستای توسعه احسان و نیکوکاری در یک دوره پنج ساله راه اندازی کرده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۱.۵]

همکاران آگاپتیک؛ انجمن حمایت از کودکان کار

مقاله قبلی

بررسی آسیب‌ها و چالش‌های موسسات خیریه – قسمت اول

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر در اخبار