توانمندسازی موسسهسمن‌ها و خیریه‌ها

نوآوری اجتماعی در سازمان‌های مردم نهاد

0
اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که جامعه و مسائل اجتماعی با سرعت زیادی در حال تغییر هستند و توجه فعالان این عرصه به این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

نوآوری یکی از موارد مطرح شده برای مدیریت این تغییرات و یافتن راه‌حل‌های مناسب و جدید برای حل مشکلات است. سازمان‌های مردم نهاد به‌عنوان یکی از ارکان فعالیت‌های مدنی که می‌توانند، نقش مهمی در ایجاد تغییرات اجتماعی داشته باشند محسوب می‌شوند. حرکت به سمت نوآوری اجتماعی برای بهبود فعالیت این سازمان‌ها یک نیاز به حساب می‌آید.

نوآوری‌های اجتماعی ایده‌ها، نهادها یا شیوه‌های جدیدی مانند شیوه‌های جدید فعالیت برای کاهش فقر و تبعیض و یا خدمات و سازمان‌های جدید برای مراقبت از بیماران هستند که هدفشان حل مسائل اجتماعی است.

هر چه تعداد افراد مشارکت‌کننده در طرح‌های نوآورانه بیشتر باشد راه‌حل‌ها می‌تواند به نتایج بهتری منجر شود.

سازمان‌های‌مردم‌نهاد می‌توانند از روش‌هایی مانند افزایش اعتماد مردم نسبت به فعالیت‌های خیرخواهانه خود، جذاب نمودن و تسهیل مشارکت، پرهیز از ایجاد هزینه‌های زیاد برای افراد مشارکت‌کننده، افزایش یادگیری و مهارت‌های اجتماعی، بهبود تعامل افراد با هم مانند تعامل افراد داوطلب با سازمان استفاده کنند.

موسسه مهر هوشمند با برند آگاپه با درک اهمیت موضوع نوآوری اجتماعی در زمینه امر خیر و نیکوکاری و هم چنین با درنظرگرفتن تغییرات در رفتار اجتماعی افراد، سامانه‌ای را تعریف و اجرا کرده است که با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابزارها، روش‌ها و متدهای مدرن، تخصص‌گرایی و بهره‌مندی از پتانسیل سرمایه‌های اجتماعی و منابع انسانی داوطلب علاقه‌مند به این حوزه، برای تسهیل امور اجتماعی تلاش می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نگاهی به چالش‌های موسسه‌های نیکوکاری

مقاله قبلی

همکاران آگاپتیک؛ انجمن حمایت از کودکان کار

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.